CHOROBY DIETOZALEŻNE

Choroby dietozależne jak sama nazwa wskazuje to grupa chorób, dla których wspólnym mianownikiem jest sposób żywienia, który bezpośrednio wpływa na pogorszenie lub poprawę stanu zdrowia. W zależności od sposobu żywienia, który stosujesz może nastąpić zaostrzenie choroby, kiedy dieta jest niedostosowana do jednostki chorobowej, lub przejście w stan remisji tzn. stan chorobowy dalej toczy się w Twoim organizmie, ale po zastosowaniu odpowiedniej diety i farmakoterapii nie ma jej somatycznych objawów i z czasem choroba zostaje zaleczona np. ostre zapalenie trzustki czy choroba wrzodowa lub przechodzi w dłuższy stan remisji (wrzodziejące zapalenie jelita grubego, choroba Crohna, celiakia).

Choroby dietozależne to duża grupa schorzeń wśród, których dietoterapia będzie miała kluczowy wpływ na efektywność leczenia. W naszej klinice Pani dietetyk, która na co dzień pracuje z pacjentami na oddziale gastroenterologii i chorób wewnętrznych jednego z krakowskich szpitali zaprasza Pacjentów:

• z chorobami metabolicznymi: cukrzyca typu I i II
  • z chorobami układu krążenia:. miażdżyca, nadciśnienie tętnicze, hiperlipidemia
  • z chorobami układu moczowego: kamica nerkowa, przewlekłe zapalenie nerek z dializoterapią lub bez, nefropatia cukrzycowa
  • z chorobami układu pokarmowego: zaparcia, biegunki, choroba wrzodowa żołądka i dwunastnicy, choroba refluksowa, ostre i przewlekłe zapalnie trzustki, wrzodziejące zapalenie jelita grubego, choroba Crohna, kamica pęcherzyka żółciowego, choroby wątroby.