Łupież tłusty, a wypadanie włosów

Łupież to schorzenie skóry głowy polegające na nadmiernym łuszczeniu się naskórka. Jest to proces naturalny, jednak nadmierne złuszczanie się naskórka stanowi problem nie tylko natury estetycznej.

Wyróżniamy łupież suchy oraz tłusty. Objawy łupieżu nie są trudne do zaobserwowania – białe kawałki martwej skóry można zauważyć na włosach i na ramionach, a często skóra głowy zaczyna swędzieć. Charakterystyczne złuszczanie się obumarłych komórek przybiera różne formy – od łagodniejszego, co przypomina suchą skórę, do rozległego i nawracającego. Łupież częściej występuje u mężczyzn.

Pojawia się w początkowym stadium okresu dojrzewania, a jego największa aktywność przypada na druga dekadę życia. Często również pojawia się po pięćdziesiątym roku życia. Rzadziej występuje u dzieci i osób starszych. Łagodna postać łupieżu (łupież zwykły) może objawiać się suchą skórą głowy. Łupież jest objawem także innych chorób jak łojotokowe zapalenie skóry, łuszczyca, atopowe zapalenie skóry.

Przyczyny łupieżu:

• drożdżaki – kolonie tych grzybów żyją na ciele każdego zdrowego człowieka, lecz czasem powodują podrażnienie skóry i wzmagają produkcję nowych komórek i proces pozbywania się starych
  • zła dieta – uboga w cynk, witaminy z grupy B i odpowiednie kwasy tłuszczowe
  • choroby neurologiczne
  • zaburzenia hormonalne
  • niewłaściwa pielęgnacja włosów
  • zaburzenia immunologiczne
  • stres

Jeżeli zauważyliście Państwo u siebie objawy łupieżu zapraszamy na wizytę do Twojej Kliniki Włosa celem dobrania odpowiedniej terapii likwidującej tę chorobę.