Leczenie Łysienia Kraków – Androgenowe, Plackowate, Telogonowe

Łysienie (łac. Alopecia) to proces polegający na zaniku wytwarzania włosa w mieszku włosowym. Jest to problem, który dotyka wiele osób niezależnie od wieku jak i płci i może mieć zróżnicowane przyczyny, objawy oraz przebieg. Łysienie może być objawem choroby z jaką boryka się organizm, ale może być też reakcją na przyjmowane leki, ciężkie przeżycia, przewlekły stres lub wynikać z cech genetycznych.

Wyróżniamy następujące rodzaje łysienia :

Leczenie łysienia androgenowego

Zdecydowanie najczęściej występujący rodzaj łysienia. Wynika z wrażliwości mieszków włosowych na dihydrotestosteron, czyli hormon androgenowy. Hormon ten wraz z wiekiem powoduje miniaturyzację mieszków włosowych i ich wypadanie. Problem ten dotyczy nawet 70% mężczyzn i 40% kobiet. Androgenowe wypadanie włosów można powstrzymać dzięki odpowiedniej terapii !

Leczenie łysienia plackowatego

Łysienie plackowate łac. alopecia areata jest to choroba skóry głowy, która cechuje się występowaniem przejściowych lub trwałych ognisk wyłysienia, przy czym skóra pozostaje niezmieniona oraz nie wykazuje cech zapalnych. Pierwsze ognisko wyłysienia jest prawie zawsze pojedyncze, okrągłe o średnicy do kilku centymetrów, ostro odgraniczone od otaczającej je skóry owłosionej i może pojawić się u osoby w dobrym stanie ogólnym. Schorzenie może współistnieć z chorobami tarczycy, bielactwem lub innymi chorobami, których podłoża upatruje się w czynnikach autoimmunologicznych. Nie bez znaczenia jest również czynnik genetyczny bowiem szacuje się, że ok. 20% przypadków ma podłoże dziedziczne. Niejednokrotnie schorzenie uaktywnia się po okresie wzmożonego stresu.

Leczenie łysienia telogenowego

Telogenowe wypadanie włosów nie jest spowodowane zanikiem mieszków włosowych, lecz wydłużoną fazą spoczynku włosa. Przyczyn tego typu wypadania włosów należy szukać w stosowaniu niektórych leków, reakcji na zaburzenia hormonalne , zatruć lub infekcji. W tym przypadku po wykryciu przyczyny i podjęciu odpowiednich działań włosy odrastają i regenerują się w okresie 6-12 miesięcy od ich utraty.

W naszej Klinice wykonamy dla Państwa analizę stanu włosów i skóry głowy oraz przygotujemy odpowiednie kuracje trychologiczne – m.in leczenie łysienia.