Wypadanie włosów – przyczyny

Wypadanie włosów może przebiegać w różny sposób. Większość ludzi traci dziennie około 50-100 włosów co jest naturalnym, fizjologicznym procesem. Jednakże spora grupa ludzi boryka się z problemem nadmiernego wypadania włosów i dotyczy to zarówno kobiet jak i mężczyzn.

Najczęstsze przyczyny utraty włosów to:

• zaburzenia hormonalne – nadczynność i niedoczynność tarczycy, duża ilość androgenów powodujących tzw. łysienie androgenne u kobiet i mężczyzn, spadek poziomu estrogenów np. po porodzie czy po menopauzie
  • choroby skóry – grzybica, łuszczyca, łupież, łojotokowe zapalenie skóry itp.
  • stres – codzienny stres ma niekorzystne działanie na ogólny stan włosów, a jego konsekwencje są długoterminowe, natomiast nagły, silny stres powoduje znaczącą utratę włosów w przeciągu 4 miesięcy po stresującym wydarzeniu.
  • niewłaściwa dieta – osłabienie włosów może wynikać z niedoborów witamin i minerałów, takich jak żelazo, witamina H, witamina A, kwas foliowy, krzem, magnez, cynk, żelazo.
  • leki – niektóre leki powodują skutki uboczne w postaci wypadania włosów.
  • choroby ogólnoustrojowe  i zakaźne – przykładem choroby ogólnoustrojowej powodującej utratę włosów jest toczeń rumieniowaty; do chorób zakaźnych powodujących utratę włosów zalicza się przede wszystkim kiłę
  • niewłaściwa pielęgnacja – włosom zdecydowanie nie służy częste farbowanie, rozjaśnianie lub stosowanie silnych preparatów do stylizacji.
  • pora roku – jesienią i wiosną ze względu na przesilenie organizmu włosy mogą wypadać bardziej niż zwykle

Z uwagi na złożoność przyczyn wypadania włosów ważne jest ich prawidłowe rozpoznanie. Nasz specjalista trycholog opracuje indywidualną terapię powstrzymującą ten proces.